Osto-ohjeet

Osto-ohjeet

Tuotteiden ostaminen turvallista, sillä sivusto on salattu (lukon kuva merkkinä) eikä antamiasi mitään tietoja luovuteta ulkopuolisille.

Rekisteröityminen

Tilaaminen kaupastamme ei edellytä rekisteröitymistä. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, jos haluat, että yhteystietosi on muistissa seuraavaa tilausta varten näppärästi.

Yhteystiedot

Yhteystiedot ovat hyvin tärkeät ja hyvä tarkastaa, että ovat oikein kirjoitettu. Paketti tulee näin perille varmasti. Myös puhelinnumero on todella tärkeä. Postipaketin ja smartpostin saapumisilmoitus tulee tekstiviestillä tai sähköpostilla, mutta puhelinnumero on tärkeä myös sopiessa noutoa. Smartpost-lähetys kysyy myös aina puhelinnumeroa, joten se on siis pakollinen kenttä.

Anna siis aina puhelinnumerosi yhteystietoihin!

Ostosten teko

Valitse sopivat ostokset kaupasta. Vain tuotteita, joita on varastossa voit valita ostoskoriin. Varastosaldot näkyvät tuotteen kohdalla.

Toimitustapa

Valitse toimitustapa sen jälkeen, kun olet valinnut ostokset.

  • postipaketti/smartpost
    • tämä on yleisin ja oletusarvoisin toimitustapa
    • lähetämme pakettisi postin kautta
    • tärkeää antaa tarkat yhteystiedot
    • smartpost tulee lähimpään automaattiin, mutta lisätietokenttään on hyvä laittaa varmuudeksi lähin automaatti, jonne haluat pakettisi (lopuksi kassalla)
    • paketeista tulee tekstiviesti puhelimeesi paketin saapuessa noudettavaksi. Joten muista antaa osoitetietojesi lisäksi aina puhelinnumero
    • paketti tulee noin 1-2 vuorokaudessa lähetysajankohdasta perille (katso tarkempaa tietoa toimitustavoista) 
    • posti säilyttää paketteja postissa ja smartpost-automaateissa ainoastaan 7 päivää, joten nopea noutaminen kun se saapuu on tärkeää! Jos asiakas jättää noutamatta paketin, uusi lähetys veloitetaan häneltä
  • kirje (maksimissaan 100 g)
    • tämä on vain erikoistapauksiin
    • tuotteen/tuotteiden oltava yhteensä maksimissaan 100 g ja oltava alle 3 cm paksuisia yhteensä
    • tämä toimitustapa sopii esimerkiksi Kusuri Wormer plus ja Fluke solve yksin tai erikseen lähetettäessä
    • huomaa, että tähän ei tule seurantakoodia ja on asiakkaan vastuulla, että tuote tulee perille (yleensähän ihan ongelmatonta, mutta seurannan puuttuessa hankala jäljittää lähetystä)
    • kun tuote lähtee, ilmoitamme heti siitä, että asiakas osaa odottaa lähetystä
    • kulkee noin 1-2 vuorokaudessa perille (arkipäivät)
  •  nouto
    • tuotteen voi noutaa myös, mutta asia pitää sopia etukäteen
    • erityisesti rescue-tapauksissa on joustoa
    • maksu tapahtuu noudettaessa joko verkkomaksun (Paytrail) kautta tai käteisellä (kortit tällöin eivät käy, vaan käteinen raha, joka mielellään tasaraha tai lähelle sitä)
    • emme ota isoja seteleitä vastaan (500€/1000€)

Maksaminen

  • Klikkaa ensin siirry kassalle ==> maksutavat valitaan sitten
  • Paytrailverkkomaksu on helppo, nopea ja turvallinenmaksuvaihtoehtoja on runsaasti pankkisiirrosta, luottokorttiin ja osamaksuun ja voit valita niistä itsellesi sopivan
    • maksu näkyy heti tilillämme, joten pääsemme heti käsittelemään tilaustasi
    • saat heti kuitin maksusta ja me vuorostamme tilauksesi
    • katso lisätietoja täältä (linkki)
  • maksu noudettaessa tuotteet ei käy enää!
  • katso listietoa maksutavoista

Viestit asiakkaalle sähköpostiin

  • saat heti tilauksesi jälkeen viestin sähköpostiisi tilauksesta ja tuotteiden maksusta
  • käsittelyssä: alamme käsitellä tilaustasi
  • valmis: lähetetty tai valmis noudettavaksi (nouto pitää sopia ennakkoon)

Alle 18-vuotiaan asiakkaan tulee ilmoittaa huoltajan nimi ja puhelinnumero lisätiedoissa. Emme myy alle 16-vuotialle (toki huoltajan kanssa sopii hyvin).

Peruminen

Jos tulet tilauksen jälkeen katumapäälle tai haluat muusta syystä peruuttaa tilauksen tai osan tilauksesta, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian. Tilaukset lähtevät nopeasti postin kautta asiakkaalle, joten tee peruutus pian, jotta edestakaiselta postittamiselta vältyttäisiin.

Pyrimme toimittamaan tilaukset mahdollisimman nopeasti. Nopeimmillaan voit saada tilauksesi jo seuraavana arkipäivänä. Mikäli jostain syystä tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossa, otamme yhteyttä asiakkaaseen ensisijaisesti sähköpostitse ja sovimme asiakkaan kanssa toimintatavoista ja tarkemmasta toimitusajasta. Oletusarvoisesti tuotteita on saldon esittämä määrä varastossa.

Palautusoikeus

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus. Ehtona on, että tuote on käyttämätön ja palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan.

Ennen palautusta on syytä tarkistaa tarkemmat palautusohjeet asiakaspalvelustamme ja tutustua toimitusehtoihimme, joista löytyy tarkempaa tietoa palautusoikeudesta. Joissain tapauksissa tuotteen palauttaminen ei ole tarpeen, vaan asia voidaan hoitaa muulla tavoin. Näin säästetään aikaa ja rahaa. Muissa kuin takuu- ja virhetapauksissa veloitamme asiakaspalautuksista palautuskulut. Liitä palautukseen mukaan tilausnumerosi, yhteystietosi sekä tilinumerosi IBAN-muodossa.

Myös takuuasioissa ota aina ensin yhteys asiakaspalveluumme. Älä palauta tuotetta ennen kuin olet ottanut yhteyttä asiakaspalveluumme. Jokaisella tavarantoimittajalla ja valmistajalla on erilaiset takuukäytännöt, joten asia kannattaa on selvitettävä ensin meidän kanssa. Tuotevirheissä, takuutapauksissa ja muissa reklamaatioissa liitä yhteydenottoosi kuvia virheestä, jotta tapauksen käsittely helpottuu ja nopeutuu ja myös todistukseksi virheestä. Omasta toiminnasta johtuvat rikkoutumiset eivät kuulu takuun ja virhevastuun piiriin. Takuu ei myöskään kata kuluvia osia, kuten suodatinten akselit, roottorit, imukupit, patruunat, tiivisteet, loisteputket jne. Laitteita tulee myös muistaa lukea käyttöohjeet ennen tuotteen käytön aloittamista ja huoltaa säännöllisesti ohjeen mukaisesti, jotta ne pysyisivät pitkään toimintakuntoisina.

Takuu- ja palautustapausten vuoksi pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä sähköpostitse. Muista säilyttää tuotteesi kuitti takuuta varten.

Hinnat

Hintoihimme pitää asiakkaan luottaa. Ne ovat parhaan kykymme mukaan oikeat. Pienet hinnoitteluvirheet otamme toki “omaan piikkiin” ja ettei asiakkaalle tule asiasta huijatuksi tulemisen tunne.

Mutta  virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää/meitä, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.